Sunday, December 13, 2009

.chef of the day.

terngiang-ngiang suara mama mengingatkan aku untuk masak lunch nanti.

mama: along, keluarkan udang dari peti ais. masakla pape along suka. masa nie la nak tunjuk kehebatan. hehe

aku: hmm..


pujian mama tak terkesan di hati aku. sehingga jam 1230 pm aku masih berpeleseran di depan tv. tergolek-golek ke sana sini. dari kejauhan, pasti baba memandang aku tajam. perut berkeroncong. ketiadaan mama ke medan selera buat aku tidak senang duduk.bukan sebab aku nak ikut mama tapi sebab kene ke dapur. jadi wanita.. aduhh malas betul..

entah di mana datang tenaga.aku bangun dah gigihkan juga.kupas 2 biji bawang besar,3 ulas bawang putih,dan terkial-kial mencubit sedikit belacan. hmm pasti enak; terdetik aku sendiri.
tidak semena-mena mama tiba di balik pintu dapur.

mama: hmm wanginya..(sambil tersenyum..)

pujian mama betul-betul terkesan. hati berbunga..


p/s: setinggi-tinggi wanita melangkah, akhirnya dapur juga tempatnya..=p


.mogok!!.

since yesterday, baba told me his wish to go for a walk at wangsa walk.from the day it was opened he had no chance to have a look. me too. so baba drove there, along with five of us (pity yah.. ahaks~)

seeing is believing. huge name, rumors here and there. definitely hopeless. thought that it would be a place for shopping spree and chill place for hand out. but
hampeh..

things i spot on:


1. just like its name; wangsa walk. people just walk here and there. nothing to buy. nothing to eat.


2. no big names for restaurants..the worst is there are only a few seats available. they might think people like to stand while eating. what a waste..

3. until today, there is no tgv and boiling.hello??!! people wanna go there just for them

4. it is no fun at all.


lets mogok wangsa walk.

Saturday, December 12, 2009

.sang pencinta.

aku terpanggil untuk menukil secebis rasa hati setelah terbaca beberapa entri daripada kak diyana dalam sanggar debat.bermakna dan cukup terkesan di hati.rata-rata semuanya angkara debat dan pencintanya. saya pasti ada antara kita tertanya dan meneka. mengapa saya menagihnya? apa penangannya?

mereka pernah mengasak.bertanya mengapa.tapi saya tidak pernah sekali tidak membelanya.mereka tidak tahu kerana mereka tidak pernah merasa.ia seperti cinta yang kamu mahu atau sedang rasai kini.tidak pernah ada paksa dan deritanya buat kamu mahu lagi. mungkin saya tidak seperti pencinta lain. yang bercinta sepenuh hati; jiwa dan raga.yang sentiasa ada bila perlu. yang tidak berhenti mencuba; perbaiki diri sang pencinta.

dunia ini buat saya terkadang lena sendiri.saya tidak mahu dibalut resah. diulit rasa bersalah. pada diri dan pada universiti yang saya wakili.masa bukan penghalang lagi. saya mahu mereka tahu; pada yang menilai dan memerhati.saya akan berusaha jagi pencinta abadi.yang jatuh bangun sendiri.

biar mereka mencela.tidak mengapa.walau saya tidak mungkin jadi seperti pencinta lain yang telah mengukir kisah cinta debat terulung, tidak ada salahnya.asal saya tahu saya masih ada waktu.untuk mengukir kisah cinta debat 'terulung' buat diri bilamana masa menjemput saya pergi.

Friday, December 11, 2009

.penat menunggu.

uish. penat je menunggu. aku dah beria susun ayat best punya
kalau terserempak ngan dia. cis rupanya baru aku tahu dia ke seminar.

hmm.kau buat aku gile..oh gigi besi..

Thursday, December 10, 2009

.di awangan.

maaf kalau entri kali ini kedengaran sangat cheesy. tapi aku tidak kesah itu semua. kerna, aku mahu kamu tahu apa aku rasa.

perasaan ini buat aku bertanya lagi. walau jawapannya sudah pasti.aku bukan mahu meneka dan menduga apa ada dalam hatinya.aku tahu bukan mudah untuk memilih. apatah lagi untuk buat satu keputusan yang mungkin akan disesalkan. tapi aku sedar, dia bukan takut. atau tidak bersedia. cuma itulah dirinya.

aku akan disini.walau dilambung ombak.walau dihempas pantai. moga Tuhan akan sentiasa buka hati kamu hanya untuk aku.

p/s: aku terbang di awangan.




having news from some,
wanting badly to move forward,
waiting for the day to come,
dearie, you're not a coward.
 
Copyright 2009 one big heart. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree